קדימה אנחנו יוצאים לדרך ! להוציא דף ועט ופשוט ליישם .
- תוכן איכותי.
- רספונסיביות למובייל
- חווית עמוד / דף נחיתה
- מהירות העמוד
- קישורים פנימיים.
- קישורים חיצוניים.
1. פרסמו תוכן בעל איכות גבוהה
" לא צריך תוכן איכותי באתר זה פשוט לא מועיל ללקוחות שלי ", משפטים שיצא לי לשמוע לא מעט פעמים מבעלי עסקים .
התוכן עדיין שולט כמלך. איכות האתר ותוכן הבלוג שלכם חשוב ומשמעותי הוא צריך לספק מידע בעל ערך רב עבור קהל האווטר שלכם (קהל היעד ולקוחות הקצה של העסק שלכם). יצירת דפים ללא ערך אמיתי פשוט יוביל לירידה בזמן השהייה ואחוזי ההמרה שמגיעים מהאתר , הודות לעדכוני האלגוריתם של Google Panda ו-Fred.
אפילו שמות גדולים כמו eBay ואפל אינם ראויים לכס המלכות של התוכן. תוכן דק ללא ערך פגע בשני המותגים בעבר.
תוכן באיכות גבוהה עוסק : ביצירת דפים שמגדילים את זמן השהייה בדף, מוריד את שיעור היציאה מדף הכניסה ומספק תוכן מועיל למשתמש.
לצורך הדוגמא עמוד זה בדף הבלוג הוא מהסוג האיכותי ביותר המאפשר לאלגוריתם של גוגל לקדם אותכם
דפי תוכן התוכן שאתם מוסיפים אל האתרים שלכם לא בהכרח חייבים להיות קשורים אל הנישה העסקית שלכם אך כדאי שיהיו בעלי תחומי עניין משותפים אל קהל האווטר שלכם לצורך הדוגמא : משרד עורכי דין לא חייב לשתף ברפורמות חדשות שנכנסו לחוק ולרשום על זה מאמר אך אם תרשמו מאמר שלם שמצויין בו שלושה זכויות / מענקים שמגיע לעצמאיים שנפגעו כלכלית כן יכול למשוך אליכם לקוחות , שורה תחתונה אין צורך להעמיק היום במאמרים שהם רק כתובים היטב וארוכים אך בעלי ערך רב.
2.צרו את האתר שלכם רספונסיבי עבור המובייל
זה לא סוד שמעל 70% מהגולשים ברשת מגיעים מן המובייל ולכן ישנה חשיבות גדולה לחווית המשתמש שלהם באתר
גוגל הצהירה שעיצוב רספונסיבי עוזר ל"אלגוריתמים שלהם לזהות במדויק את מאפייני האינדקס לדפים שלכם באתר משמע – יש להם את היכולת לזהות באיזה אתר בדיוק מדובר וכמה הוא רלוונטי עבור לקוחות האווטר שלכם באותה נישה
בעידן האינדקס שהמובייל הוא המוביל ביותר , אתר האינטרנט הנייד שלכם הוא הלב הפועם שנותן חיים ומצדיק את קיומכם ב-SERPs.
אז כדי להישאר בחיים, עקבו אחר ההנחיות של Google וודאו שהתוכן שלך תואם באופן זהה בדסקטופ + במובייל!
המטרה בשורה התחתונה היא לבצע אופטימיזציה עבור חווית הדף כמה שיותר ובתמורה לכך תקבלו דירוגים גבוהים יותר .
כלל אצבע : בכל פעם שאתם יכולים להקל על האלגוריתם לקדם אותכם בדירוגים למעלה עשו זאת!
3. שפרו את חווית הדף והמשתמש
לחוויית משתמש (UX – User experience) יש השפעה על קידום אתרים, כפי שראינו עם העדכונים האחרונים ל-Page Experience.
אז ככה לאנשים היצירתיים בינינו זה ממש כמו מגרש משחקים חווית משתמש היא בדיוק כפי שהיא נשמעת , כאשר אנו חושבים מחוץ לקופסא ומבינים את הלקוח קצה שלנו ( האווטאר ) אנו לוקחים את האתר שלנו לקצה גבול היכולת שלו בכל פעם וזה מתבטא בחשיבה מתמדת במידה ותשאירו גורם זה בצד ולא תשימו מספיק תשומת לב עם הזמן האתר שלכם יהפוך פשוט לפח מטאפורי .
את חוויית משתמש (UX) ניתן להקביל אל חנות תכשיטים קמעונאית המצריכה דיוק רב בהצגת היתרונות, מוצרים ושירות של החברה בעת כניסת הלקוחות אל החנות
אפילו כאשר אתם נכנסים אל הסופר תהיו בטוחים שהוא מתוכנן בצורת (UX) כך שתגיעו אל מוצרים שלא בהכרח היה צורך בהם.
למעשה מעל 38% מהאנשים יפסיקו להמיר באתר כאשר התוכן , צורת הנגשתו, יכולות החיפוש והפריסה אינם מושכים .
4. אופטימיזציה למהירות טעינת הדף
ככל שהאתר שלך נטען לאט יותר, כך תפסידו יותר מבקרים והכנסות.
עבור אמזון, רק שנייה אחת יכולה לעלות לה מכירות של 1.6 מיליארד דולר בכל שנה.
Telegraph חברת מחקר בריטית פרסמה לאחר מחקר מעמיק עם תחילתה של שנת 2022, גילו ומצאו כי עיכוב של ארבע שניות הפחית את הצפיות בדפים ב-11.02%.
תבינו , בעולם המודרני של היום אנשים צורכים מידע של כאן ועכשיו הכל קורה מהרגע להרגע ואם לא הדבקת את הקצב כהוגן תמצא את עצמך מהר מאד מאחור טרדנים והייפים המשתנים במהירות האור ולכן אין מצב שאתם לוקחים סיכונים בפרמטרים חשובים אלו. ישנם לא מעט כלים זמינים לבדיקת מהירות הדף הממוצעת של אתר אינטרנט שלכם כגון : google speed test
תיקונים רבים הם קלים יחסית אם הם נעשים על ידי מישהו שיודע מה הוא עושה (לא כולם יודעים איך למזער JavaScript, למשל).
טעינה מהירה יותר של דפים מובילה לחוויית אתר כוללת טובה יותר, ומכאן נובע הצעד של גוגל להפוך אותו לגורם דירוג משמעותי לנייד.
5. קישורים פנימיים
מבנה קישורים פנימי עוזר למשתמשים ולמנועי החיפוש למצוא בצורה יעילה וטובה יותר דפים .
קורי מוריס, (סגן נשיא Voltage סוכנות השיווק מהמובילות בארה"ב ) מציין את היעלות של:
תעדוף מבנה קישורים פנימיים
- עזרה משמעותית למשתמשים
- ניהול זרימת קישורים (למשל, לאן התנועה הולכת ברגע שהיא מגיעה לאתר שלכם).
- יצירה ובניית מפת דרכים סביב נושאי תוכן ספציפיים.
- מתן עדיפות לאינדקס של גוגל אל דפים מסוימים.
בשורה התחתונה האסטרטגיה שלכם קודם כל צריכה להיות ממוקדת עזרה למשתמש ולחוויתו באתר ורק לאחר מכן תוכלו להתמקד ב-כיצד להביא תנועה רבה של משתמשים !
חשבו מחוץ לקופסא כיצד מבנה קישורים פנימי יכול לעזור להנחות משתמשים לקראת השלמת המרה ?
לצורך הדוגמא : הקישור הראשון בהודעת הניוזלטר שהלקוח מקבל ועד שהובל לרישום וסליקה באתר .
6. קישורי חוץ רלוונטיים וסמכותיים
קישורים ימשיכו להיות אחד מגורמי הדירוג המובילים בעשור הקרוב לא משנה כמה תתעלמו מכך קישורים מאתרים חיצוניים המפנים תנועה אל האתר שלכם (Backlinks) מעלים משמעותית את ציון הסמכות של האתר בעיניי גוגל, ובכך משפרים את דירוגי מילות המפתח שלכם מה שמביא אלה אתר שלכם תנועה אורגנית איכותית.
אז איך אנחנו נוכל להשיג קישורים חיצוניים המופנים אל האתר שלנו ? להלן כמה דרכים :
- דרך אידיאלית על פי "גוגל" : ליצור תוכן כל כך איכותי שבעלי אתרים אחרים ירצו לקשר אלינו באופן טבעי
- דרכים מקובלות : לגשת אל קבוצות פייסבוק ולבצע "החלפות קישורים" בין בעלי אתרים ומקדמי SEO.
- לפנות לספקי קישורים ולרכוש באופן יזום קישורי חוץ המופנים אל האתר שלכם בתשלום