loader image
IMG_6039-min-scaled-e1674671721217
המאמר נכתב על ידי:
יוליה וגדעון – נוודים דיגיטליים // פברואר,2023

בקתת בוץ רומנטית בערבה

ימי מדבר הוא המקום המושלם לרומנטיקה תחת כיפת הֿשמיים מלאה כוכבים. אי שם בערבה המרוחקת מצאנו מפגש של שלווה, טבע, פסטורליות ואהבה. אחרי שסיימנו את הנוודות שלנו באילת ורגע לפני היעד הבא שלנו מצפה רמון, עצרנו לרגע לבילוי רומנטי במצוקים. קצת על ימי מדבר מה שהרשים אותנו מאוד הוא שזהו כפר נופש שכולו נבנה בעבודת […]

Subscribe

מזמינים אותך להירשם לניוזלייטר של מטיילים לאט ולקבל מידע חדש ועדכני על ישראל!

להוסיף
 לרשימה

שיתוף

Pin it

ימי מדבר הוא המקום המושלם לרומנטיקה תחת כיפת הֿשמיים מלאה כוכבים. אי שם בערבה המרוחקת מצאנו מפגש של שלווה, טבע, פסטורליות ואהבה. אחרי שסיימנו את הנוודות שלנו באילת ורגע לפני היעד הבא שלנו מצפה רמון, עצרנו לרגע לבילוי רומנטי במצוקים.

קצת על ימי מדבר

מה שהרשים אותנו מאוד הוא שזהו כפר נופש שכולו נבנה בעבודת יד על ידי הבעלים של המקום. הדירות עצמן נבנו בשיטות קדומות מקש, בוץ ועץ כאשר ישנו דגש על קיימות ופגיעה מעטה ככל הניתן בטבע שמסביב. אז לא רק בקתות נבנו בשיטה זו אלה גם  מצאנו פסלים רבים שחלקם תומכים בקירות המבנים עצמם!

אנחנו בילנו בבקתת בוץ רומנטית לילה אחד כולל ארוחת בוקר בתחילת יולי וחוות הדעת שלנו כאן היא בהתאם למזג האוויר בחודש זה. אנחנו שילמנו 600 ש״ח אך אנחנו לא מתחייבים שתקבלו מחיר זהה כשתזמינו חדר, לינק ישיר להזמנות ניתן למצוא כאן.

אז מה יש בחדר?

אנחנו התארחנו בבקתת ״אשר״ וקיבלנו חדר שהוא חלל אחד, ויש בו סלון ישיבה נמוך ישר בכניסה הכולל גם קמין עצים לימי החורף (לא יצא לנו להשתמש בו). בין הסלון לחדר השינה ישנו קיר נמוך (גובה שולחן) מלבנים עושיי אדמה שמחלק את החלל המרכזי. מעבר לקיר הזה נמצא חלל השינה שבו מצאנו מיטה זוגית נוחה המוקפת בשלושה חלונות, לא מצאנו נקודת חשמל ליד המיטה אך כן יש היכן להניח את הנייד ומשקפי קריאה. ממש בין הסלון לחדר השינה נמצא השירוקלחת שהיה לנו מאוד מרווח וכיפיי עם זרם מים טוב, סבון ריחני לשימוש ומקום לכל מוצרי ההיגיינה שלנו.

ארוחת בוקר

ארוחת בוקר חיכתה לנו מחוץ לחדר, בצידנית (מה שאומר שיכולנו לישון גם עד 13:00 בצהריים), כמובן שלא עשינו את זה, אנחנו אנשים רעבים סך הכל. ארוחת הבוקר הייתה ממש טובה, לחמים, ממרחים, טחינה, ריבה, גבינות שונות, זיתים, סלט טונה, סלט תפוחי אדמה, גרנולה ועוד דברים שאנחנו לא זוכרים 🙂

סלט גדול וביצים. בתור זוג לא הצלחנו לסיים הארוחה וזה היה דרך מושלמת לפתוח את הבוקר. תשימו לב לגביי הביצים – הן לא מוכנות וצריך להכין אותן, אני לא ידעתי ושברתי אחת על הצלחת שלי חחח. ניתן בקלות לטגן, לבשל או כל דרך אחרת במטבח המאובזר שתקבלו.

רגע, מה יש בצמוד לחדר?

אז מחוץ לחדר נמצא עוד עולם שלם של נופש וקולינרייה. זה מתחיל במטבח חיצוני מאובזר עד לפרט הקטן. אומנם ללא תנור ומיקרו אך יש כיריים גז, מקרר גדול, שיש רחב ומרווח, המון כלי מטבח ומאוור תעשייתי ענק שמתאים לימי קיץ חמים.

ממול לדלת הכניסה ישנה רחבה קטנה עם שולחן שראינו לנכון לסעוד בו את ארוחת הערב והבוקר שלנו (כבר נגיע לארוחת הבוקר שההגיע אלינו ישר לדלת, סבלנות). את ארוחת הערב שלנו הכנו בדרך שבה יכולנו להתחבר לטבע בצורה הטובה ביותר. ירקות ודגים במדורה, ממש ליד החדר ישנו חצי עיגול עם מזרונים וכריות שבמרכזו בור הכנה למדורה ולידו ערימת עצים שצוות המקום אירגן לנו מראש.

זה היה רגע חלומי, בישול תחת כיפת השמיים זרועי הכוכבים (הכי הרבה שראינו אי פעם עד לאותה נקודת זמן), יותר רומנטי מזה יש?!. אחרי שעשינו קורס מזורז באסטרונומיה בפארק תמנע כמה ימים לפני כן, הרגשנו מקצעונים בזיהוי קבוצות הכוכבים בשמיים.

רגע, זה לא הסוף (: הדובדבן שבקצפת הייתה שכשוכית ממש מול המטבח שהוזכר קודם שניתן למלא ולרוקן בקלות. טבילת הבוקר הייתה מושלמת עד כדי כך שאיחרנו בצ׳ק-אאוט (:

אז אחרי שהצגנו את החדר, הגיע הזמן להציג את הכפר

כבר אמרנו שכפר הנופש מלא בפסלים יפייפים עשויים בעבודת יד מבוץ וקש ממש כמו בימי קדם, אבל לא אמרנו מה עוד יש במתחם.

החאן המרכזי

החאן נמצא כשמו במרכז האתר, זהו מתחם פתוח לכולם ובו מקומות ישיבה רבים מאוד עם חללים בגדלים שונים. היה לנו כיף להצטלם שם ולהינות מתמי 4 באחד מהמטבחים שהיו שם (אנחנו לא השתמשנו במטבח או במקרר החלב שאפשר לקחת ממנו חלב באופן חופשי). מהחאן לקחנו שק פחמים מערימה גדולה שהייתה שם לשימוש האורחים ומאוד רצינו גם לקחת גלידה מהמזווה, שבו קיבלנו הסבר על כך שמדובר בסוג של מכולת ויש לרשום את הפריט שלקחנו. התשלום על המוצרים נעשה בסגנון של מיני בר, רושמים ומחייבים את החדר בצ׳ק אאוט.

הבריכה

אז כן, יש בריכה ציבורית במקום או יותר נכון יש שתי בריכות והן מחוברות במפלון קטן. זה היה פשוט שלמות להכנס אליהן ישר אחרי שפרקנו את המזוודה בחדר בחודש יולי (היה חם). הבריכה הייתה קרירה, מוצלת ולא עמוקה – אנחנו מעריכים שהעומק המירבי הוא 60 ס״מ אבל לא מתחייבים. מסביב לבריכה יש מקומות רבים לישיבה וערסלים תלויים שניצלנו לשיזוף (:

אם גם אתם כמונו אוהבים מקומות לינה ייחודיים, אותנטים שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר אז הרשמו לניוזלטר מטה ככה שתוכלו להמשיך ולהתעדכן בעוד חוות דעת שלנו (:

Travel Slow

עוד מידע חשוב לתהליך

  • ביטוח – בגלל המצב כרגע אין צורך להראות אישור על ביטוח בריאות חו”ל.

  • ילדים – אם יש ילדים צריך לצרף בשבילם עותק של כל מסמך שהכנתם עבורכם מהרשימה למעלה + צילום של הדרכון של הילד עם כניסות ויציאות של ההורה + תעודת לידה של הילד באנגלית וצילום של התעודה שמגישים (במשטרה רצו את התעודת לידה עם אפוסטיל אבל כמובן שהסברתי להם שלאור המצב משרד החוץ לא מתפקד כל כך ואין אפשרות כרגע להשיג אפוסטיל..). אם ההורה השני לא נמצא איתכם בחו”ל יכול להיות שיבקשו אישור ממנו שהוא מסכים להורה שביוון להישאר עם הילד איתו ביוון (במקרה שלנו בן הזוג שלי פה איתנו, הוא פשוט חתם גם כן על הבקשה של הבן שלנו והיה צריך לצרף גם צילום של הדרכון שלו לצורך הבקשה).
    במשטרה ממלאים את הבקשה עצמה וממלאים הצהרה שאתם נמצאים ביוון בכתובת הזו והזו ושאתם אחראים לכלכלה של הילדים (אם יש ילדים).

  • צריך לשלם 30 יורו על כל בקשה, משלמים את זה באתר הממשלתי או דרך חשבון הבנק היווני אם יש לכם או בסניף בנק יווני אם יש לך שם חשבון או בחנות צילום כלשהי (ספציפית בגליפדה יש חנות צילום מחוץ לתחנה שבה שאפשר לשלם, משלמים עוד 3 יורו עמלה).
    את ההארכה מנפיקים במקום, זו ויזה כמו הויזה של ארה”ב- מדבקה כזו בתוך הדרכון עם תאריכים ספציפיים.

  • צילמו אותנו במקום לצורך התמונה להארכה עצמה ולקחו טביעות אצבע שלי כי הויזה היא ביומטרית.

או להוסיף לפינטרסט

שיתוף

IMG_6039-min-scaled-e1674671721217

כותבי המאמר

יוליה וגדעון להב - נוודים דיגיטליים


ג'וליה וגדעון זוג נשוי עם תשוקה לחיי חופש של טיולים ועבודה מרחוק. אנחנו מטיילים במשרה מלאה מאז 2020 וחיים את אורח חיים של נוודים דיגיטליים. המטרה העיקרית שלנו היא לעורר בך את התשוקה לאורח חיים ללא גבולות, בהם ניתן לעבוד מכל מקום בעולם.

Travel Slow

Subscribe

מזמינים אותך להירשם לניוזלייטר של מטיילים לאט ולקבל מידע חדש ועדכני על ישראל!

לאן לקחת אותך?

לטייל ולנווד לפי יעד : מזמינים אותך לחקור את היעד הבא שלך, את הכי טובים אספנו כאן 

כל טיול מוצלח מתחיל בתכנון נכון!

חפשו יעד או אטרקציה שבאלכם

אהבתם את הפוסט? שתפו לחברים

20210702155601_IMG_5910-scaled

בקתת בוץ רומנטית בערבה

העתק קישור

Facebook
WhatsApp

Facebook

LinkedIn

Whatsapp

Email
LinkedIn
Telegram

Email

LinkedIN

LinkedIn

Telegram

מצאת שגיאה במאמר?

המטרה שלנו להביא לך את התוכן הכי איכותי ככל הניתן! אם יש משהו בתוכן שלא תקין או שגיאה כלשהי נשמח לקבל את הפידבק שלך כדי לשפר את הבלוג (:

גם באלך לטייל בעולם
ותוך כדיי לפתח
קריירה משגשגת?

גם באלך לטייל בעולם
ותוך כדי לפתח
קריירה משגשגת?

את הספר הזה כתבנו אחרי שנתיים וחצי בהן
ניוודנו בעולם תוך כדי פיתוח קריירה מצליחה.
בעזרת ניסיון וידע שרכשנו במהלך הדרך,
אנחנו יכולים לעזור לך להשיג זאת גם.