loader image

מסלול בריכת צפירה הוא הטיול הראשון שעשינו ברגע שהגענו לדרום הארץ בחיי הנוודות החדשים שלנו. מי שמכיר אותנו, יודע שאנחנו אנשי צפון – למדנו שלוש שנים במכללת כנרת ולאחר מכן התחלנו את הנוודות שלנו בכל מיני נקודות יפות בצפון במשך חצי שנה.

חשוב לציין – אף פעם לא עשינו מסלול ארוך. בדרך כלל הניסיון שלנו הוא הליכה של חצי שעה בטבע וזה הכי הרבה שהלכנו בצפון – היינו עצלנים אנחנו מודים. את המסלול שלנו התחלנו מכפר נוקדים. חנינו את הרכב, חצינו את הכביש והתחלנו את המסלול בדרך לחניון לילה ברגל. מי שמעוניין לקצר, ניתן לפנות מכפר נוקדים שמאלה (צפונה) ולהמשיך בשביל עפר –  תוכלו לדעת אם אתם בדרך הנכונה כאשר תראו סימון שחור לאורך הדרך. אפשר להתחיל בחנייה של כפר נוקדים עד בריכת צפירה הלוך חזר לקח לנו בסך הכל 3 וחצי שעות. או להתחיל כבר מחניון הלילה של בריכת צפירה הלוך חזור יקח לכם סה”כ 40 – 50 דקות תלוי בקצב הליכה ובכושר.

אנחנו בחרנו לעשות את המסלול שלנו מכפר נוקדים ולכן נהנו לאורך כל הדרך מגמלים ונוף עוצר נשימה – בסופו של הדבר אין כמו לחקור את המסלול ברגל :). עזבו שכל הדרך ראינו גמלים במדבר זה הנוף הכי פסטורלי שיכול להיות גם אם תהיו ברכב סביר להניח שתראו גמלים – אז סעו בזהירות. המסלול היה מדהים ועשינו אותו באביב ככה שהיה חם אבל לא בלתי נסבל. שהגענו למקום הבנו על מה כל ההתלהבות, הנוף היה מטורף והסיבה שלא רואים את זה בתמונה למעלה היא כי היו די הרבה אנשים ככה שתמונה טובה לא יצאה לנו משם (:

חשוב לדעת
המסלול הוא מאתגר ודרגת קושי לדעתינו היא קשה. רגע לפני שתגיעו לברכה עצמה תצטרכו לרדת בסולמות ברזל בזהירות.
לאחר מכן, תבחינו בגב קטן תצטרכו לעבור אותו – אז מי שחושב שהוא יכול להישאר יבש אין סיכוי 🙂 תצטרכו לחצות את הגב על מנת להגיע לברכה עצמה.

**מומלץ לקחת אתכם לפחות 2 ליטרים מים לבן אדם – המסלול לא קל ובחום זה מאתגר ביותר. עשינו את המסלול בחודש מרץ והיה לנו חם, איך שסיימנו את המסלול במקרה גם סיימנו את המים.

תיאור המסלול – רשות הטבע והגנים
נקודת מוצא וסיום: חניון לילה בריכת צפירה.

מחניון לילה בריכת צפירה יורדים בדרך מסומנת שחור ופונים ימינה בשביל ירוק. השביל הירוק פונה צפונה ומתחבר שוב עם הדרך השחורה (השביל הירוק הוא קיצור דרך). מנקודת המפגש צועדים בדרך המסומנת שחור עוד כחצי קילומטר ועולים מזרחה בשביל מסומן כחול. אחרי כ-200 מ’ מתפצל ממנו דרומה (ימינה) שביל ירוק קצר היורד אל בריכת צפירה, שהיא למעשה גב גדול ועמוק בראש המפל הגדול של נחל צאלים. שימו לב, הירידה היא בסולם יתדות.

בריכת צפירה

בסיום הטיול שבים לרכב באותה דרך. לפני שיורדים בשביל הכחול בדרך חזרה מומלץ לעלות בו כ-300 מ’ למקום המפגש עם שביל מסומן שחור וליהנות מתצפית מרהיבה על נחל צאלים.

איך להגיע

לחניון לילה בריכת צפירה: נוסעים מערד בכביש ערד-מצדה (כביש 3199) עד חוות הנוקדים. מול חוות הנוקדים מסתעפת צפונה דרך עפר מסומנת שחור. הדרך מתאימה לרכב פרטי, אך יש בה קטעים קשים. סעו לאט ובזהירות. נוסעים כ-3 ק”מ עד חניון הלילה (לפני ערוץ נחל צפירה).

חניון לילה נחל צאלים: מכביש 90, בין סימני ק”מ 230­-231, מסתעפת מערבה דרך עפר טובה לרכב פרטי. נוסעים כ-4 ק”מ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל טיול מוצלח מתחיל בתכנון נכון!

חפשו יעד או אטרקציה שבאלכם

גם באלך לטייל בעולם
ותוך כדיי לפתח
קריירה משגשגת?

גם באלך לטייל בעולם
ותוך כדי לפתח
קריירה משגשגת?

את הספר הזה כתבנו אחרי שנתיים וחצי בהן
ניוודנו בעולם תוך כדי פיתוח קריירה מצליחה.
בעזרת ניסיון וידע שרכשנו במהלך הדרך,
אנחנו יכולים לעזור לך להשיג זאת גם.

אהבתם את הפוסט? שתפו לחברים

מדבר יהודה

בריכת צפירה – מסלול טיול בנחל צאלים, מדבר יהודה

העתק קישור

Facebook
WhatsApp

Facebook

LinkedIn

Whatsapp

Email
LinkedIn
Telegram

Email

LinkedIN

LinkedIn

Telegram