loader image

אל ערד הגענו ישר מהצפון הרחוק דרך כביש 6 אל כביש 31 וישר לערד כמעט בלי רמזורים בדרך. כל מי שסיפרנו לו שאנחנו רוצים להגיע לערד הסתכל עלינו מוזר והיה אותו משפט שחזר על עצמו- “מה יש לכם לעשות בערד?”. 

אנחנו פה כדי לתקן את הסטיגמה של ערד ולהראות לכם עד כמה העיר והסביבה שלה הם יעד תיירותי עם אטרקציות שפשוט חייב להגיע אליהם. אז אם אי פעם תגיעו לערד ואולי אפילו כנוודים לתקופה ארוכה הנה מה שאנחנו עשינו שם במשך חודש שלם ואפילו קצת יותר. מוכנים? יאללה בואו נתחיל!

טיולים, יקבים ומסעדות בערד

-יקבים-

יקב דרימיה – אל היקב תצטרכו לנסוע לחבל יתיר שהוא יעד תיירותי בפני עצמו. אנחנו הופתענו מאוד מהמעבר החד בין המדבר ליער יתיר שהוא יער נטוע. מרכז המבקרים של היקב צנוע אך מרגיש ביתי ונעים. תוכלו ליהנות מסבב טעימות מפנק (מומלץ להביא נהג תורן =]) ופלטת גבינות שאי אפשר לסיים.

יקב יתיר – היקב נמצא כ – 10 דקות מערד בלב המדבר צמוד לתל ערד. מרכז המבקרים שלהם מרשים מאוד, והכרמים ממוקמים בחבל יתיר (גבוה יותר מאשר ערד) ברובם. אנחנו ממליצים על סבב טעימות היוקרתי יותר שבו תקבלו 5 סוגי יין ופלטת גבינות מפנקת.

יקב מדבר – אתם תופתעו לגלות שהוא ממש בתוך ערד ברובע האמנים. ליקב מרכז מבקרים צנוע יחסית וכאשר תתאמו ביקור שם אתם תוכלו ליהנות מסיור טעימות הכולל סיור מודרך על ידי היינן עצמו שייתן לכם לטעום מאופן העבודה שלו ואיך הוא מחליט על הטעם של היינות השונים.

טיולים, יקבים ומסעדות בערד

-בית קפה ומסעדות-

סטודיו קפה – את הבית קפה הזה לא נשכח, בין היתר כי עבדנו בו לפחות פעמיים בשבוע. תוכלו ליהנות שם מקפה טוב, מילקשייקים ומגוון של קינוחים ביתיים שנאפים ממש במקום (יהיה לכם קשה להתאפק ולא להזמין עוגות שיצאו הרגע מהתנור ממש מולכם). כאשר תגיעו לשם ייתכן ותצטרכו לבקש כבל הארכה למען הטענת המחשב, רק תבקשו ויתנו לכם.

כפרוצ’קה – לדעתנו מדובר בין 3 הפיצות הטעימות ביותר בארץ! (השתיים האחרות הן פיצקלי ופרסקה). מדובר בפיצה שנאפית במקום עם בצק ותוספות משובחות. אנחנו ממליצים על פיצה אנטי פסטי ופוקצ’ה פינוקים. האמת שהיא כל כך טובה שהלכנו לשם פעמיים שזה מאוד נדיר בשבילנו.

מוזה – מדובר בפאב מסעדה, שבין היתר מגיש בשרים, דגים ומגוון רחב של מנות וגם משדר משחקים על מסך גדול בישיבה החיצונית. במקום יש גם ישיבה בפנים והוא נחשב למקום הבילוי הלילי בערד. אנחנו הזמנו את ההמבורגר שלהם ומנת סלמון ומאוד נהננו.

טיולים, יקבים ומסעדות בערד

-מסלולים –

מצפה מואב – מצפה מואב הוא אטרקציה חובה בערד, מגיעים לחניה והולכים אל תוך המדבר. בדרך תמצאו פסל סביבתי בצורת מטוס (תמונות מעלפות לאינסטגרם) ושביל נוח להליכה. הליכה עד קצה השביל כ – 10 דקות ושם תוכלו ליהנות מנוף מדברי מטריף ואם יהיה לכם מזל אז גם באופק תוכלו לראות עד גמלים.

מצפה מואב בלילה – חוויה לילית שמומלץ לעשות אותה באמצע החודש בזמן שהירח כמעט ולא נראה וככה תוכלו ליהנות ממראה הכוכבים.

ברכת צפירה – ניתן להגיע אל המסלול בהגעה לחניון לילה ליד כפר הנוקדים, ההליכה לא ארוכה אך הירידה לבריכה עצמה עוברת דרך מסלול תלול עם יתדות ברזל (לא נגיש). אחרי שתרדו למטה תצטרכו לעבור בגב מים קרים אל הבריכה. מהבריכה עצמה תגלו נוף בין היפים בארץ.

נחל זוהר – אל נחל זוהר מומלץ להגיע מים המלח קרוב לצומת שמחברת בין כביש 90 לכביש 31. ניתן להגיע אל מצד זוהר (האטרקציה המרכזית) ברכב אבל אנחנו אהבנו ללכת את המסלול הקצר הזה אל המצד. המצד הינו מוצב עתיק ששם תוכלו לראות איך האנשים שחיו במקום הצליחו לעצור חלק מהנחל ולעגור מים בעזרת חומת אבן.

נחל קינה – אל המסלול הזה אפשר לנווט בעזרת וויז בקלות, נקודת ההתחלה נמצאת ליד מאהל בדאוי ואין חשש לפריצות במהלך היום. המסלול עצמו הוא 5 שעות הליכה מעגלי, בדרך תוכלו לראות גבים ובריכה שניתן לקפוץ אליה. אנחנו היינו באפריל והיא הייתה כמעט מלאה.

גן לאומי מצדה – אטרקציה חובה חובה! המאחז האחרון של היהודים ביהודה בתקופה הרומאית לפני שיצאו לגלות. מערד תוכלו להגיע לסלולה שבנו הרומאים כדי לכבוש את מצדה לפני 2000 שנה ואפליו זכר למחנות שהקימו. בראש ההר תוכלו למצוא את היישוב העתיק משומר ברמה גבוהה ביותר כולל את הארמון של הורדוס שצופה לים המלח. בנוסף מומלץ בחום להגיע למיצג אור קולי במספר את סיפור מצדה.

נחל רחף – את המסלול הזה הכי טוב לעשות מוקדם בבוקר עקב עליה משופעת שתצטרכו לעשות. אם אתם לא עושים סנפלינג אז או שתלכו לחלק העליון שלו מחניון הלילה שם תוכלו לראות גבים או שתלכו לסוף שלו שם תוכלו למצוא מעיין שניתן להיכנס אליו. בחלר העילון יש הרבה צל ומאוד נעים גם ביום חם.

תל ערד – התל ממוקם ממש מחוץ לעיר ותוכלו למצוא בו שרידי עיר כנענית מבוצרת ומצודות מתקופת מלכי יהודה. בביקור באתר תוכלו להבין כיצד הצליחו אנשים לעגור מים ולייצר חקלאות גם בנאי מדבר קשים ללא טכנולוגיה מתקדמת.

נחל בוקק – נחל בוקק אומנם נמצא ממש ליד ים המלח אבל הוא מספיק קרוב לערד (כחצי שעה נסיעה) כדי שתוכלו לבקר בו. אנחנו לא ממליצים להגיע בחגים או סופי שבוע מכיוון שהמסלול כל כך כיפיי וקליל עקב ההליכה במים רדודים לכל האורך עד הגעה למפל, ולכן בסופי שבוע תראו שם המון משפחות. אז עדיף להגיע באמצע שבוע.

טיולים, יקבים ומסעדות בערד

מקווים שעשינו לכם קצת סדר והראנו לכם שערד היא לא רק עיר במדבר אלא יעד תיירותי שאסור לפספס! אם אתם גם אוהבים לטייל ולגלות מקומות שווים אז תרשמו לניוזלטר כדי להישאר מעודכנים ממש פה למטה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל טיול מוצלח מתחיל בתכנון נכון!

חפשו יעד או אטרקציה שבאלכם

גם באלך לטייל בעולם
ותוך כדיי לפתח
קריירה משגשגת?

גם באלך לטייל בעולם
ותוך כדי לפתח
קריירה משגשגת?

את הספר הזה כתבנו אחרי שנתיים וחצי בהן
ניוודנו בעולם תוך כדי פיתוח קריירה מצליחה.
בעזרת ניסיון וידע שרכשנו במהלך הדרך,
אנחנו יכולים לעזור לך להשיג זאת גם.

אהבתם את הפוסט? שתפו לחברים

טיולים, יקבים ומסעדות בערד

טיולים, יקבים ומסעדות בערד

העתק קישור

Facebook
WhatsApp

Facebook

LinkedIn

Whatsapp

Email
LinkedIn
Telegram

Email

LinkedIN

LinkedIn

Telegram