fbpx
0

ספטמבר 18, 2023

Written by: Julia web design

ההבדל בין דף נחיתה לאתר תדמית

העסקים שפועלים היום חייבים להבין שחלק בלתי נפרד מהקיום שלהם היא נוכחות דיגיטלית ברשת. בין אם זו נוכחות ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם וטיקטוק ובין אם זה נוכחות באמצעות אתר ששם ניתן להכיר אתכם ואת השירות שלכם. הרבה עסקים חושבים שזה שיש להם רשת חברתית אז זה מספיק כדי למכור, אבל לא ממש. רשת חברתית נועדה למשוך את קהל הרלוונטי ולהוביל למקום מסוים בו ניתן לבצע את הרכישה שבמקרה שלנו זה אתר.

לא פעם אני נתקלת בלקוחות שמגיעים אליי ויודעים שהם צריכים לעשות צעד ולבנות אתר אבל אז, נשאלת השאלה הידועה מה אני צריכ/ה? במאמר כאן אני הולכת לדבר על ההבדלים בין דפי נחיתה לאתרי תדמית ומתי נבחר בדף נחיתה ומתי נבחר באתר תדמית. כל אחד משרת מטרה אחת שאותה הייתם רוצים להשיג.

תוכן עניינים

הנוכחות הדיגיטלית שלך ברשת: דפי נחיתה VS אתרי תדמית

רגע לפני שנצלול פנימה, בין אם זה אתר תדמית או בין אם זה דף נחיתה או חנות – אנחנו עדיין מדברים על אתר לכל דבר. הרי כל אתר מורכב מאחסון, כתובת ופלטפורמה שיכולה להיות וויקס, וורדפרס, webflow וכו׳. יכול להיות אתר עם עמוד אחד בלבד ויכול להיות אתר עם חמישה עמודים. אפשר ליצור אתר אחד שהמטרה שלו לשמש עבור דפי נחיתה וליצור לכל עמוד שם אחר ולקדם כל עמוד בנפרד, הרבה מתבלבלים וחושבים שבשביל לבנות אתר או דף נחיתה אופן הפעולה צריך להיות שונה, אבל זה לא נכון בסוף מדובר בהצגה של העמודים או בצורה מרוכזת בתפריט או להציג כל עמוד בלי תפריט ועם עיצוב ומטרה שונה.

דפי נחיתה 

כאשר נרצה לעצב ולבנות דף נחיתה המטרה שלנו תהיה להמיר מבקרים באתר ללידים או לקוחות משלמים. זה לא שאנחנו לא רוצים לעשות את זה עם אתר תדמית אלא שכאן המטרה היא ברורה למכור לעומת אתרי תדמית שנרצה לספר על עצמינו, להציג את היכולות שלנו, מי אנחנו – תחשבו על זה שנייה אתר ״תדמית״ מהמילה התדמית של העסק. יש הבדל עצום בין להיכנס לעמוד אחד שמנסה למכור לי סדנא וכל מה שהוא רוצה שאני אשאיר פרטים לאתר שבו אני יכולה לגלוש, לקרוא מאמרים שהעסק כתב, לראות עוד סדנאות שונות שהעסק מציע ופשוט לגלוש באתר. דפי נחיתה לא יכללו המון טקסטים אלא יהיו תמציתים ברורים, שבסוף כאשר נכנס לדף נחיתה נבין ישר שאם אנחנו רוצים להירשם לסדנא אנחנו צריכים להשאיר פרטים.

בדרך כלל יש מבנה דיי קבוע של דפי נחיתה, כולם חוזרים על אותו הדבר – אין מה להמציא את הגלגל! תמצאו בדפי נחיתה חוות דעת, מה תקבלו, מה יצא לכם בזכות זה שתרשמו, איך זה יעזור לך, ועוד..  אנחנו נשתמש בדפי נחיתה כאשר אנחנו רוצים למכור מוצר או שירות ספציפי. כאשר מגיעים אליי לקוחות שרוצים למכור שני שירותים שונים בדף נחיתה אחד, טעות זה לא רלוונטי ומפספס את המטרה. אנחנו לא רוצים להוציא את הגולש מהלופ שהוא נכנס אליו, לא נרצה לבלבל אותו כי המטרה שלנו היא לא שהמשתמש יגלוש ויתרשם אלא שישאיר פרטים, זה צריך להיות מהיר, אינטואיטיבי בלי היסוסים והכי קל שיש. את דפי נחיתה תמצאו בקמפיינים דרך גוגל או פייסבוק וכמו שציינתי למעלה הכל על מנת להניע פעולה ממוקדת אחת : לרכוש את השירות / להשאיר פרטים / להירשם לסדנא / לצלצל.

מתי נשתמש בדף נחיתה?

  • אם אתם רוצים להשיק מוצר חדש ולהציע הטבה מיוחדת שתעזור לקהל היעד להכיר את המוצר.
  • אם אתם רוצים לקדם אירוע כמו סדנאות, כנסים ותרצו שירשמו אליכם.
  • אם אתם רוצים למכור מוצר ספציפי או שירות ספציפי ותרצו שיבצעו רכישה דרך דף נחיתה

יתרונות וחסרונות של דפי נחיתה

יתרונות:

  • ממוקד המרה: אין פה משחקים, המטרה של דף נחיתה היא להפוך את המבקר ללקוח או לליד במילה מקצועית אנחנו רוצים להגדיל את אחוז ההמרה, עם שיווק נכון דף נחיתה מעוצב ותוכן מעוצב תוכלו להפוך את דף נחיתה למקור מצוין ללידים חדשים ובכך למכור יותר.
  • אופטימזציה והבנת קהל היעד: נוכל ליצור מספר דפי נחיתה באותו הסגנון כדי לעשות בדיקה מה עובד יותר ובכך למכור את השירות שלנו.
  • עלות הקמה: יש הבדל עצום בין מחיר של דף נחיתה לבניית של אתר תדמית.
  • ממוקד עבור שירות / מוצר: כמו שציינתי למעלה המטרה של דף נחיתה ברורה ובכך זה מונע בלבול של המשתמש ״מה הלאה״.

חסרונות:

  • תוכן מוגבל: אם אנחנו בונים על קידום אורגני, דף נחיתה הוא לא נועד עבור זה הסיבה העיקרית היא היעדר תוכן, בסוף מדובר בעמוד אחד וגוגל אוהב עומק וגם משתמש אוהב לגלוש באתר ולהישאר בו הרבה זמן כמובן במידה והוא מעניין.
  • מכירתי מדיי: לטוב ולרע המטרה של דף נחיתה למכור, ברגע שמשתמש נרשם לסדנא הוא כבר לא יכנס לאותו העמוד ואם הוא לא נרשם כנראה הוא גם לא יחזור שוב, יכול להיות שכן אבל כנראה שלא כי לפעמים משתמשים יוצאים מדף נחיתה כי זה פשוט לא מעניין אותם.

לסיכום אם אתם בונים דף נחיתה, המטרה שלו היא למכור ולהיות מכוון לשירות ולמוצר אחד. אם אתם רוצים לבנות מותג, ולספר על עצמך ולהציג את היכולות שלכם במקרה הזה אתם צריכים אתר תדמית.

אתר תדמית

אתרי תדמית נועדו לייצג את העסק / פרילנסר / חברה. סוג אתרים האלו בדרך כלל יכללו את העמודים הבאים: דף הבית, אודות, השירותים של העסק, חוות דעת, פרויקטים, יצירת קשר וכאלו שממש משקיעים יציגו לפעמים גם בלוג (מצויין בשביל קידום אורגני וזמן שהות של המשתמש באתר). זה לא שאנחנו לא נרצה למכור באתר תדמית, אבל פה המטרה שלנו היא להציג את היכולות שלנו ולספר על עצמינו, נוכל להציג את מגוון השירותים ולתת אפילו לכל שירות עמוד נפרד. לדוגמא בתחום של בניית אתרים אם לקוח מבקש ממני תיק עבודות אני יכולה לשלוח לו את הלינק של פורטפוליו. ואם הוא ירצה לקרוא כתבות על בניית אתרים אני יכולה להציג את היכולות שלי בבלוג, זה שונה אתם מסכימים?

מי צריך אתר תדמית?

כל מי שיש לו מספיק תוכן, עבודות וכל מי שרוצה לבנות נוכחות דיגיטלית ארוכת טווח. היום בכל תחום ניתן לשלב אתר בים אתם אמנים שתוכלו למכור את המוצרים שלכם או להציג את המוצרים ולהוסיף טופס צור קשר או בין אם אתם עצמאיים שרוצים להדגיש את המומחיות שלכם ולבנות מותג אישי.

יתרונות וחסרונות של אתר תדמית

יתרונות

  • מעולה בשביל SEO: לעומת דפי נחיתה, כאן המטרה שלנו להשאיר גולשים כמה שיותר זמן באתר ולמצוא לזה דרכים יצירתיות אם זה באמצעות בלוג או אם זה באמצעות קורסים. יש עוד גורמים שהופכים את החוונה באתר לכייפית כמו ויזואליות, אנימציות ״ליצור עניין״ והכי חשוב זמן טעינה ונגישות התוכן.
  • תצוגה מקיפה של יכולות: באתר תדמית תוכלו לספר על עצמכם, ליצור רושם ראשוני ולהציג את היכולות שלכם באמצעות פרויקטים שונים שאתם שעשיתם.
  • בניית מותג: בעזרת אתר תדמית תוכלו למתג את העסק שלכם מבחינה של שפה ויזואלית ולהציג שירותים וחוות דעת של לקוחות מרוצים.

חסרונות

  • עלות של אתרי תדמית גבוהה משמעותית מדפי נחיתה
  • זמן הקמה ארוך יותר
  • לא מכירתי אלא יותר נועד עבור ״מידע״, כן תמאו טופס צור קשר אבל שוב לזכור- המטרה היא לספר על עצמינו.
  • זמני טעינה איטיים: כמובן שזה תלוי בבנייה של האתר, אבל ככל שיש באתר יותר תוכן ותמונות ככה האתר ישקול יותר.

מה האידיאל?

אם אתם שואלים אותי, שניהם. דף נחיתה יכול לשמש אתכם לקמפיינים ממוקדים עבור שירות שאתם רוצים לקדם ולעומת זאת אתר תדמית מטרתו לבנות מותג ונוכחות שיכירו אתכם ואת העבודות שלכם. על יד שימוש בשניהם תוכלו למנף את החלק של קידום אורגני ואת החלק של ממומן שהולכים יחד יד ביד.

שיתוף:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

היי נעים להכיר, יוליה. 
אני אבנה עבורך אתר שיספר את הסיפור של העסק וימשוך אליך את הלקוחות המתאימים.

Subscribe

מידע שווה וטיפים בבניית אתרים
 בלחיצת כפתור!

עוד פוסטים שווים על בניית אתרים..

אין להעתיק מהאתר :)

להתחיל פרויקט יחד!

טיפה פרטים, ואחזור אליך הכי מהר שאוכל.

Painting by Luna

קאנבס | פוסטרים | סטילס

נצא לדרך?

טיפה פרטים, ונחזור אליך
הכי מהר שנוכל..

תודה, קיבלתי. שיהיה לך יום קסום

Checklist

חינם: צ׳קליסט לדף נחיתה
מצליח!

לאחר השארת פרטים, אני מעבירה אותך לקישור בו ניתן להוריד את הקובץ!

Email Signature

חינם: חתימה מעוצבת ומקצועית
בפיגמה למייל

לאחר השארת פרטים, אני מעבירה אותך לקישור בו ניתן להוריד את הקובץ!

Ecard

חינם: תבנית של כרטיס ביקור דיגיטלי

לאחר השארת פרטים, אני מעבירה אותך לקישור בו ניתן להוריד את הקובץ!

Web design by Julia

בנייה ועיצוב אתרים | חנויות | דפי נחיתה

Create with me

web design | ux & ui

Face care by grace

טיפול פנים | טיפול בפיגמנטציה

Andriana studio

צילום & ועוד

Caramel studio

מקרמה | סריגה & ועוד

Home Decor

home decor | style & more

Slowtravellers

Julia & Gideon - Experience Creators

Freestyle

ליווי אישי 1X1

רוצה לקבל הצעת מחיר? ניתן להשאיר פרטים כאן ותכף נדבר. 

נצא לדרך?