כולנו עושים זאת- רגע לפני שאנחנו מגיעים למסעדה, אטרקציה או לכל עסק אנחנו בודקים עליו בגוגל, ברשתות חברתיות ואפילו נכנסים לאתר הבית על מנת לבצע הזמנה או רכישה של מוצר כלשהו. עם השנים אתרי אינטרנט הם משתפרים ביכולת העיצוב, בהתאמה למובייל ובכלל התאמה לדור החדש מבחינת חווית משתמש.
בעידן בו יש לא מעט בוני אתרים קיימת תחרות מאוד גבוהה, בתחרות כזו אנחנו כבוני אתרים צריכים להתבלט על פני המתחרים שלנו, ולמצוא את הבידול שלנו ולהדגיש אותם ללקוח הפוטנציאלי אבל לשאול קודם כל את עצמינו "למה דווקא אני?".
אז, שאלת השאלות שמעניינת את כל הלידים שמתקשרים אליי
"שלום, כמה עולה לבנות אתר?"
קשה לענות על השאלה הזאת בשחור לבן, ולכן חשוב להבין כמה דברים לפני שאנחנו נותנים מחיר ללקוח.
1. על איזו פלטפרומה תרצה לבנות את האתר? וורדפרס/וויקס
2. איזה סוג אתר תרצה לבנות? חנות, דף נחיתה, אתר תדמית.
3. במידה וזאת חנות בכמה מוצרים מדובר?
4. האם האתר כולל בתוכו גרפיקות שלנו כבוני אתרים?
5. האם בונה אתרים צריך להזין את התוכן?
6. האם הלקוח רוצה סקיצה בקובץ XD/PHOTOSHOP לפני שניגשים לבניית האתר?
7. האם הלקוח רוצה לבנות אתר על תבנית או מ-0?
- המחיר של אתר תדמית נקבע גם כן על פי וותק של אותו פרילנסר.
- *בפוסט הזה אני מתייחסת למחירים של פרילנסרית ולא של חברות.
כל השאלות האלו הן חשובות על מנת להבין מה בדיוק הלקוח מחפש ואיך נוכל לספק עבורו את השירות הכי טוב שנוכל לתת.
ברור שקורה שהלקוח מגיע עם תקציב מסוים שהגדיר לעצמו ואז מגלה שהתקציב שלו לא מספיק כי הוא לא העריך את המחיר בצורה נכונה וזה בסדר כי בסופו של הדבר הוא לא בונה אתרים והוא לא יודע כמה זה באמת אמור לעלות, אנחנו כבוני אתרים צריכים להסביר ללקוח בצורה נעימה למה העלות של האתר היא X ומה הוא מקבל מאיתנו, מה הבידול שלנו ואיך נוכל לבנות עבורו אתר מקצועי לעסק שלו.
כמה עולה לבנות אתר?
אתרי תדמית – אתר בסיסי שמשמש ככרטיס ביקור של עסק, הוא יכול לכלול בתוכו תיק עבודות, קטלוג.
בעיקרון עמודים נפוצים שאפשר למצוא באתר כזה: דף הבית, אודות, השירותים שלי, בלוג, יצירת קשר.
המחיר נע בין : 2,500 ש"ח ל- 4,500 ש"ח. כמובן שיש זולים יותר ויש יקרים יותר, הכל עניין של כמה בונה אתרים משקיע באתר שלכם, מה הוא מציע עבורכם ומה הוותק שלו בתחום.
אתרי חנות – אתרים אלו המטרה שלהם היא למכור מוצרים, שירותים, קורסים. אתרים כאלו חייבים לכלול בתוכם אבטחה, סליקה, משלוחים במידת הצורך ושרת שיכול להחזיק את הDATA של האתר.
המחיר נע בין : 5,000 ש"ח ל- 10,000 ש"ח. הכל תלוי בגודל של החנות, עיצוב מותאם, תבנית, הזנת תוכן, גרפיקות ועוד הרבה דברים שיכולים להשפיע על בניית החנות.
דפי נחיתה – דף נחיתה מטרתו לאסוף לידים, משמע- כל המטרה של הדף נחיתה זה ליצור יותר מכירות, לאסוף מיילים, לאסוף טלפונים ולידים. בדרך כלל משתמשים בדף נחיתה בקמפיין של גוגל ופייסבוק.
אבל לא רק, יש לי לקוחות שהתחילו עם דף נחיתה והיום יש להם אתר מכירתי שמוכר מוצרים דיגיטליים. אפשר להתחיל בקטן רק כדי שיכירו את העסק ולאט לאט לגדול בתחום.
המחיר נע בין : 800 ש"ח ל- 1,500 ש"ח. הכל תלוי עם זה דף נחיתה פשוט שמטרתו לאסוף לידים או שהוא כולל בתוכו גם סליקה.
כמובן שיש עוד הרבה סוגי אתרים כמו אתרי קורסים, אתרי חדשות ופורטלים – כאן הצגתי את האתרים הכי פופולריים שלרוב הלקוחות מבקשים לבנות.
ממליצה לקרוא כאן : מה כולל בניית אתר לעסק?