fbpx
0
0

אוקטובר 28, 2023

Written by: Julia web design

המדריך המלא לכל סוגי אתרים ברשת

כמעצבת ובונה אתרים המתמחה בפלטפורמת וורדפרס, הייתה לי הזכות לעבוד עם מגוון רחב של לקוחות, כל אחד עם הצרכים והחזונות הייחודיים שלו לנוכחות הדיגיטלית שלו ברשת. בעיה מרכזית בה אני נתקלת לעתים קרובות כאשר לידים פונים אליי, היא החוסר ידע שלהם להבין איזה סוג אתר הוא הכי מתאים עבורם ועבור המטרות העסקיות שלהם. החלטתי שהגיע הזמן להכין מדריך מקיף בו נגע בסוגי אתרים, שנתחיל? :הנ

תוכן עניינים

מה הוא אתר?

רגע לפני שניגע בסוגי אתרים, בואו שנייה נבין מה זה בכלל אומר אתר, הרבה פעמים שאני שואלת לידים ״איזה אתר אתה צריך״ הם אומרים ״אני לא צריך אתר, אני צריכה דף נחיתה״. 

הגדרה של אתר

אתר אינטנרנט הוא אוסף של ״דפי אינטרנט״ המקושרים זה לזו וניתנים לגישת דרך רשת האינטרנט. האתר מאחסן בתוכו תוכן, תמונות, סרטונים ועוד.  כאשר נפתח את הדפדפן ונקליד כתובת מסוימת לדוגמא www.julia-digital.co.il נגיע לאתר. מה שזה אומר שבין אם זה דף נחיתה, בין אם זו חנות כולם הם אתרים, אתר לא נקבע לפי כמות העמודים. שורה תחתונה אתר זה אתר לא משנה איזה סוג.

סוגי אתרים 

אחרי שהבנו מה זה אתר, עכשיו יהיה לנו יותר קל להבין איזה סוג אתר כדאי לבנות לעסק שלכם.

1. מיניסייט: תמציתי וממוקד

מהו אתר מיניסייט?
מיניסייט הוא אתר קטן שבדרך כלל ניתן למצוא בו עמוד ראשי עם עוד מספר עמודים חיצוניים וקצרים. אני תמיד מתייחסת למיניסייט כדף נחיתה עם תפריט ובו עוד שני עמודים פנימיים (עמוד יצירת קשר נפרד, עמוד שירותים של העסק). בדרך כלל מיניסייט הוא דף אחד ארוך שמחולק למספר חלקים שאפשר להגיע אליהם באמצעות תפריט.

למי זה מתאים?
מיניסייט הוא מעולה לכל עסק שאין לו הרבה תוכן כמו בלוג, והסברים ארוכים על כל שירות. מיניסייט משמש ככרטיס ביקור דיגיטלי עם הסבר על כל שירות בקצרה ובדרך כלל נכניס בו כבר בעמוד הבית חוות דעת, וטופס יצירת קשר. בגלל שמיניסייט גם הוא עמוד אחד ארוך נרצה להוסיף תפריט שיוביל אותנו לכל חלק בקלות. אם אני אסכם את זה מיניסייט הוא מושלם בשביל להעביר את המסר בצורה קצרה ולספר על העסק בלי אלף עמודים.

הנה דוגמא למינסייט: zoharpilates.co.il

2. דף נחיתה: לכידת תשומת לב והמרות

מהו דף נחיתה?
דף נחיתה הוא עמוד אחד המיועד להמיר את הגולש ללקוח. בתוך דף נחיתה נמצא את כל האלמנטים שנמצא גם כן במיניסייט אבל! ופה יש אבל גדול, בדף נחיתה לא נספר על אלף שירותים שאנחנו מציעים אלא, אנחנו מתמקדים במוצר או שירות ספציפי. המטרה כאן ליצור משפך שיווקי ולגרום ללקוח לנקוט בפעולה שהיא השארת פרטים / הרשמה / רכישה / פנייה דרך וואטספ. בעצם אם חושבים על זה דף נחיתה מטרתו למכור, כאילו הייתם עומדים בעמדה של מכירה והייתם מנסים לעצור אנשים בשביל למשוך לעמדה שלכם ולנסות למכור להם את הטלפון החדש שיצא.

למי זה מתאים?
כל מי שרוצה לקדם שירות ספציפי לדוגמא וובינר, ספר דיגיטלי, מוצר וכו׳. כמו שכתבתי למעלה בדף נחיתה המטרה שלנו היא לא לבלבל ולהוציא את הליד מהלופ, לא להציע לו אלף דברים לא קשורים אלא להיות ממוקדים במכירה במשהו ספציפי.

הנה דוגמא לדף נחיתה: ZUZUBYNAAMA

3. אתר תדמית: כרטיס ביקור של העסק שלך

מהו אתר תדמית?
אתר תדמית משמש כחלון ראווה דיגיטלי, בו נציג את היכולות של העסק, את הכישורים שלו, פרויקטים והישגים. כמו שזה נשמע ״תדמית״ אנחנו נרצה ליצור לעצמינו תדמית עסקית ווזיואלית שלידים יוכלו להתרשם ממומחיות שלנו ומיכולות שלנו. לפעמים נוסיף גם באתר תדמית בלוג עם כתבות שונות.
עמודים שיהיו בדרך באתר תדמית הם: דף הבית, דף שירותים, אודות, תיק עבודות, בלוג ויצירת קשר. אפשר להסתכל על אתר תדמית כגרסה מלאה של מיניסייט שהוא יותר קצר וכאן הוא הרבה יותר ארוך עם הרבה יותר תוכן להצגה.

למי זה מתאים?
אתרי תדמית מעולים לכל מי שהוא פרילנסר ויש לו מספיק עבודות ותוכן להציג בתוך האתר. הייתי ממליצה אתר תדמית לעורכי דין שיכולים להציג שם את התיקים בהם הם טיפלו  וגם לקוחות מרוצים. אבל לא רק לעורכי דין זה יכול להיות טוב גם לבוני אתרים שרוצים להציג את עבודות שלהם ולגייס בצורה כזו עוד לקוחות חדשים לעסק. תחשבו על זה שאתר תדמית הוא הסיפור של העסק שיעזור ללידים להתחבר ולהכיר אתכם, בעזרת אתר תדמית תצרו נוכחות מרשימה ברשת. אז כל מי שיש לו עסק עם הרבה תוכן ויש לו לספר על עצמו, אתר תדמית הוא בדיוק עבורו.

אודי קליפי - עורך דין

הנה דוגמא לאתר תדמית: Udi Kalifi

4. אתר מסחר: למכור יותר ברשת

מהו אתר מסחר?
אתר מסחר הוא פלטפורמה המוקדשת למכירת מוצרים או שירותים באינטרנט. הוא כולל תכונות כמו רשימות מוצרים, עגלות קניות, עמוד תשלום, ולעיתים קרובות כולל ניהול חשבון לקוחות. חנות אינטרנטית לא בהכרח חייבת למכור מוצרים פיזיים היא יכולה גם למכור מוצרים דיגיטליים כמו קורסים.
ניתן לשלב חנות בתוך אתר תדמיתי לדוגמא כמו באתר שלי, אופציה אחרת היא לבנות אתר שלם שכל מטרתו היא להיות חנות.

למי זה מתאים?
אתרי סחר מתאימים לכל עסק שרוצה להרחיב את הפעילות שלו מבחינה של מכירת מוצרים, ולא למכור רק פיזית אלא גם בצורה מקוונת. כל מי שמתעסק במכירה מוצרים ברשת בין אם הם פיזיים או וירטואליים, אתר סחר היא אופציה מעולה. השאלה שבאמת הייתי ממליצה לשאול את עצמכם היא האם אתם צריכים אתר שכולו חנות או שזה עוד פרט קטן בתוך אתר תדמית ורק כך ניתן לדעת האם לבנות אתר שכל מטרתו לשמש כחנות או הוא ניתן לפתוח לשונית בתוך אתר תדמית ״חנות״ וזה יכול להספיק.

הנה דוגמא לאתר מסחר: Barbik

5. בלוג: אתר תוכן

מהו אתר תוכן?
שלא נטעה, בלוג יכול להיות גם בתוך אתר תדמית אבל כאשר אנחנו מדברים על אתר שכולו להיות בלוג כאן זה כבר משהו אחר. בלוג יכול להיות קטן או גדול תלוי בנושא ובכמות, הוא בדרך כלל כולל תוכן של מנהלי האתר ואת נקודת מבט שלו, הוא יכול לכלול גם כתבות של מומחים אחרים אבל כולו ממוקד בנישה מסוימת והוא פחות מכוון ל״תוכן גולשים״ אלא למישהו אחד שמנהל את כל האתר. בעצם בלוג הוא פשוט אתר עם מלא כתבות ותוכן בנישה מסוימת.  אז רגע… האם ynet זה בלוג? התשובה היא לא. סוג נוסף של אתרים שהם בסגנון של בלוג נקראים ״פורטל״.

מה ההבדל בין פורטל לבלוג?

סוג תוכן:

פורטל: לעתים קרובות פורטלים כוללים מגוון רחב של תוכן, כולל מאמרי חדשות, פורומים, ספריות, מנועי חיפוש וכלים או שירותים שונים. מטרת התוכן לשרת קהל רחב עם תחומי עניין שונים.

בלוג: בלוגים מורכבים בעיקר ממאמרים או פוסטים שנכתבו על ידי הבלוגר. פוסטים אלה יכולים לכסות נישה, נושא או חוויות אישיות ספציפיות. בעוד שבלוגים מסוימים עשויים לכלול תכונות נוספות כמו הערות או אינטראקציה עם משתמשים, ההתמקדות העיקרית היא בתוכן כתוב.

אינטראקציה עם המשתמש:

פורטל: לפורטלים עשויים להיות תכונות לאינטראקציה עם משתמשים, כגון פורומים, חדרי צ'אט או לוחות קהילה. הם נועדו להקל על שיתוף פעולה ודיון בין משתמשים.

בלוג: בעוד שבלוגים מסוימים משלבים קטעי תגובות לקוראים כדי לעסוק בתוכן ובכותב, רמת האינטראקציה יכולה להשתנות. בלוגים מסוימים עשויים לתעדף את קולו של המחבר על פני השתתפות נרחבת של משתמשים.

למי בלוג יכול להיות מתאים?
כל מי שמומחה בנישה מסוימת ורוצה לבנות אתר שמבוסס כולו על תוכן. לדוגמא ניתן לראות הרבה בלוגים בתחום של אופנה, טיולים ואוכל. שם נמצא הרבה כתבות בנישה מסוימת.

הנה דוגמא לאתר בלוג שהולך להפוך לפורטל: slowtravellers.co.il

6. מרקטלפייס: אתר תוכן

מהו אתר מרקטפלייס?

אתר מרקטפלייס הוא פלטפורמה מקוונת המחברת בין קונים ומוכרים, ומאפשרת החלפת סחורות או שירותים. הוא פועל כמתווך, ומספק מרחב שבו אנשים או עסקים יכולים לרשום ולקדם את ההצעות שלהם, בעוד שקונים פוטנציאליים יכולים לגלוש, להשוות ולבצע עסקאות.
התכונות והמאפיינים העיקריים של מרקטפלייס:

  • מוכרים מרובים: מרקטפלייס מפגיש מספר מוכרים או ספקים המציעים מגוון של מוצרים או שירותים. מוכרים אלה יכולים להיות אנשים פרטיים, עסקים קטנים או ארגונים גדולים יותר.ֿ
  • רשימות מוצרים: מוכרים יוצרים פרופילים ומפרטים את המוצרים או השירותים שלהם עם תיאורים מפורטים, תמונות, מחירים ומידע רלוונטי אחר.
  • פונקציות חיפוש וסינון: משתמשים יכולים לחפש מוצרים או שירותים ספציפיים באמצעות מסננים שונים, כגון קטגוריה, טווח מחירים, מיקום או קריטריונים רלוונטיים אחרים.
  • עיבוד עסקאות: השוק מספק בדרך כלל מערכת תשלום מאובטחת המאפשרת למשתמשים לבצע רכישות ישירות בפלטפורמה. הפלטפורמה מטפלת לעיתים קרובות בעסקאות הפיננסיות.
  • ביקורות ודירוגי משתמשים: קונים יכולים להשאיר ביקורות ודירוגים למוכרים על סמך חוויותיהם. מערכת משוב זו עוזרת לבנות אמון ואמינות בשוק.
  • פרופילי משתמש: גם לקונים וגם למוכרים יש פרופילים משלהם, שעשוי לכלול מידע על ההצעות שלהם, דירוגים, ביקורות והיסטוריית עסקאות.

למי זה מתאים?
כל אחד שרוצה לחבר בין קונים למוכרים ביעילות. זה אידיאלי אם יש לכם מספר ספקים או שירותים להציע ואתם רוצים לאחד הכל בתוך מקום אחד. מרקטפלייס פועל כמרכז מרכזי לעסקאות, ומרחיב את טווח ההגעה לקהל רחב יותר.

דוגמא למרקטפלייס: eBay, Etsy, Airbnb ועוד..

7. קטלוג: ויזואליות ויכולות של העסק

מהו אתר קטלוג?

אתר קטלוג הוא פלטפורמה דיגיטלית שנועדה להציג מוצרים או שירותים בצורה מובנית ומאורגנת. אתר כזה משמש כקטלוג או חוברת מקוונת, ומספק מידע מפורט על מה שמוצע. שלא כמו אתר מסחר אלקטרוני, אתר קטלוג המטרה שלו לא בהכרח למכור את המוצר דרך האתר אלא יותר לקבל פרטים של התעניינות ולפנות ישירות לעסק לבירור ורכישה טלפונית.

למי זה מתאים?
אתרי קטלוג אידיאלי לעסקים שרוצים להציג את המוצרים או השירותים שלהם מבלי לאפשר רכישות ישירות באינטרנט. הנה מי שבדרך כלל ישתמש באתר קטלוג:

  • סיטונאים ויצרנים: עסקים המספקים מוצרים לקמעונאים ורוצים להציג את ההצעות שלהם עבור קונים פוטנציאליים.
  • עסקים מבוססי שירות: כגון קבלנים, יועצים או שירותים מקצועיים, שרוצים להציג את שירותיהם ולספק מידע מפורט ללקוחות המעוניינים.
  • אולמות תצוגה ובוטיקים: עסקים עם מיקומים פיזיים שרוצים ליצור נוכחות מקוונת.
  • מוצרים בהתאמה אישית או בהזמנה אישית: חברות המציעות מוצרים הניתנים להתאמה אישית או בהתאמה אישית, הדורשים ייעוץ אישי לפני הרכישה.
  • חברות עם מלאי מוגבל: עסקים עם מגוון קטן יותר של מוצרים שאינם דורשים פלטפורמת מסחר אלקטרוני מורכבת.

אתר קטלוג מציע נוכחות מקוונת מקצועית ואינפורמטיבית, המאפשרת ללקוחות פוטנציאליים לעיין במוצרים או בשירותים לפני יצירת קשר לפרטים נוספים או רכישה.

הנה דוגמא לאתר קטלוג: emesh-design.co.il

רוצים לדעת איזה סוג אתר הכי מתאים לכם? צרו איתי קשר!

שיתוף:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

היי נעים להכיר, יוליה. 
אני אבנה עבורך אתר שיספר את הסיפור של העסק וימשוך אליך את הלקוחות המתאימים.

Subscribe

מידע שווה וטיפים בבניית אתרים
 בלחיצת כפתור!

עוד פוסטים שווים על בניית אתרים..

להתחיל פרויקט יחד!

טיפה פרטים, ואחזור אליך הכי מהר שאוכל.

Freestyle

ליווי אישי 1X1

רוצה לקבל הצעת מחיר? ניתן להשאיר פרטים כאן ותכף נדבר. 

Slowtravellers

Julia & Gideon - Experience Creators

Home Decor

home decor | style & more

Caramel studio

מקרמה | סריגה & ועוד

Andriana studio

צילום & ועוד

Face care by grace

טיפול פנים | טיפול בפיגמנטציה

Create with me

web design | ux & ui

Painting by Luna

קאנבס | פוסטרים | סטילס

Web design by Julia

בנייה ועיצוב אתרים | חנויות | דפי נחיתה

Ecard

חינם: תבנית של כרטיס ביקור דיגיטלי

לאחר השארת פרטים, אני מעבירה אותך לקישור בו ניתן להוריד את הקובץ!

Email Signature

חינם: חתימה מעוצבת ומקצועית
בפיגמה למייל

לאחר השארת פרטים, אני מעבירה אותך לקישור בו ניתן להוריד את הקובץ!

Checklist

חינם: צ׳קליסט לדף נחיתה
מצליח!

לאחר השארת פרטים, אני מעבירה אותך לקישור בו ניתן להוריד את הקובץ!

תודה, קיבלתי. שיהיה לך יום קסום

נצא לדרך?

טיפה פרטים, ונחזור אליך
הכי מהר שנוכל..

נצא לדרך?