fbpx
0
0

אוקטובר 9, 2022

Written by: Julia web design

מה זה בריף ואיך כותבים אותו?

אז אולי שמעת את המשפט "בריף לאתר" או אפילו "בריף לשיווק" ולא כל כך הבנת על מה מדובר.
אז כאן בכתבה הזו אני הולכת להסביר לך מה הוא בריף, למה הוא כל כך חשוב ואפילו אתן לך כמה טיפים
לכתיבת בריף שיעזרו לך להשיג את המטרות. שנתחיל?

תוכן עניינים

נתחיל מזה שבריף הוא מסמך שמתאר בתוכו אודות העסק, אודות הפרויקט, המטרות של הפרויקט, קהל היעד, מתחרים,
ועוד הרבה אלמנטים תלוי מה חשוב לאותו העסק.

ישנה חשיבות רבה בהכנת בריף מפני שבלעדיו אנחנו רק מהמרים איך העיצוב צריך להיות, או איזה אלמנטים חשוב להוסיף באתר.
בעזרת בריף אנחנו מכירים את הסיפור של העסק ואת הרצונות שלו – מה שזה אומר בריף עוזר לנו לעבוד בצורה נכונה
ומסודרת ובכך לספק את התוצר הסופי שממנו הלקוח שלנו יהיה מרוצה.

אז מבחינתי הדרך הכי נכונה לעבוד היא כזו:

ליד מגיע אליי > אני שואלת אותו מה הוא בדיוק צריך ואיך אני יכולה לעזור לו > שליחת הצעת מחיר >
לאחר אישור הצעת מחיר > אפיון מורחב בו אני שואלת את השאלות שיעזרו לי להשיג את המטרות של הלקוח שלי>
ורק לאחר מכן תחילת בניית אתר על פי האפיון.

למה כל כך חשוב להתעכב על כתיבת בריף?

מאוד פשוט, לפעמים מהמידע הראשוני שאנחנו מקבלים מהלקוח שלנו נוכל להבין בכללי מה הוא צריך
או איזה אפילו אתרים הוא אהב, אבל הבריף עצמו יעזור לך לאפיין את הצרכים שלו ברמה של הבנה מה הוא מצפה לקבל
איזה סגנון עיצוב, מה צריך לבוא לפני מה מבחינת המבנה – אני ממליצה לעשות את הבריף בשיחת זום כי ככה

אפשר לעלות רעינוות, להראות דוגמאות ללקוח ואפילו הלקוח עצמו יכול להראות את הדוגמאות שהוא אהב ולפרט
גם כן מה הוא בדיוק אהב.

 

איך כותבים בריף? (מצרפת כאן כמה משאלות הכי חשובות שאני שואלת)

1. אודות העסק
תמיד כשאני מתחילה לכתוב את הבריף של האתר עם הלקוח, אני מבקשת ממנו לספר לי על העסק שלו.
בצורה כזו אני מכירה אותו הרבה יותר, את הערכים שלו ואת השירותים שלו.
2. מי הוא קהל היעד?
השאלה השנייה שלי נוגעת לקהל היעד, חשוב לי להבין למי הוא פונה לדור הצעיר? מבוגר?
מה הגילאים? נשים או גברים? מה תחומי העניין שלהם? כל אלו נותנים לי להבין איך לעצב את האתר
בצורה כזו שיפנה בצורה מדויקת לקהל היעד שאותו העסק מכוון אליו.
3. מה המטרה של האתר? 
אחרי שהבנו את הסיפור של העסק ולמי הוא פונה, עכשיו הייתי רוצה להבין את המטרה של האתר
האם הוא נועד למכור מוצרים? לתת מידע על ידי הצגת קטלוג עם טופס צור קשר?
ככל שאבין את המטרה של האתר יותר ככה אוכל להכווין את האתר לשרת את מטרתו.
בלי הבנה "מה המטרה של האתר" – המסר ילך לאיבוד ויותר מזה, זה יהיה עוד אתר
בלי שום תזרים נכון שמוביל את הליד להשאיר פרטים או לעשות פעולה כלשהי באתר.
4. אתרים של מתחרים
תמיד תמיד אני אוהבת לבקש מלקוחות שלי את האתרים שהם אהבו ובמיוחד אתרים של מתחרים.
אבל לא מספיק רק להבין איזה אתרים הם אהבו אלא ממש לשאול אותם "מה בדיוק אהבת" –
ואז מגיע החלק שבו הלקוח יכול להגיד "באתר הזה אהבתי את החלק …" "ובאתר ההוא אהבת את החלק…"
אני תמיד מבקשת בין 2-4 אתרים שהלקוח שלי אהב ממש – ככה זה עוזר לי להכיר את המתחרים שלו,
את הטעם שלו ולהבין בכלל ויזואלית מה בדיוק הוא רוצה שאני אוסיף באתר.
5. איזה פיצ'רים חשובים לך באתר?
זו היא שאלה נוספת שחשוב לי לשאול : האם להוסיף מסלקה, משלוחים, טופס צור קשר, וואטספ צף?
או להוסיף בדף מוצר שדות מיוחדים? קטגוריות מיוחדות – חשוב לי לתת ללקוח שלי להדגיש
מה הצורך שלו – כי בסופו של הדבר האתר מבחינתי צריך לחסוך זמן לבעל העסק.
בניתי מגוון אתרים ללקוחות שלי שמכניסים להם כסף וטראפיק לאתר ואפילו חוסכים להם זמן
על ידי כך שהם מספקים להם מידע אודות העסק שלהם בלי שהם יצטרכו לדבר עם הלקוח. 
הלקוח משאיר פרטים באתר אחרי שהוא כבר יודע מה השירותים שלהם. 
6. האם יש לוגו?
אני תמיד אוהבת לעצב את האתר על פי הלוגו – מבחינת הצבעים ומבחינת הסגנון.
בסופו של הדבר הלוגו מכתיב את השפה של האתר – וזה מאוד חשוב שהאתר יתחבר ללוגו.
לפעמים קורה שאני אומרת ללקוח שהלוגו שלו לא מספיק טוב והוא צריך רענון ובמקרה הזה
נחדש את הלוגו על פי הערכים של הבריף.
7. מידע טכני- שמות של העמודים
בשלב הזה אנחנו נגדיר את העמודים שיהיו באתר לדוגמא:
– דף הבית
– חנות
– דף מוצר
– סל קניות
– עמוד תשלום
– עמוד משתמש
וכו'…
8. מבנה של העמודים (לא לכל עמוד אני אעשה את זה, רק לעמודים שהם קריטים).
לדוגמא :
– מבנה של דף הבית
האדר 
חלק 1: בחלק העליון יהיה באנר מתחלף
חלק 2: מוצרים חדשים
חלק 3: קטגוריות מובילות
חלק 4: לקוחות מספרים
חלק 5: יתרונות העסק – משלוח מהיר, תשלום מאובטח, לקוחות מרוצים…
פוטר
זו פעולה שאני אעשה לכל עמוד כמו דף הבית, דף מוצר ועמוד קטגוריה.
*ברגע שאני מבינה מה הלקוח מצפה שיהיה לו בכל עמוד ואת ההיררכיה הנכונה יהיה לי הרבה יותר קל
לעצב בשבילו בדיוק מה שהוא רוצה אבל לא רק – זה גם ימנע תיקונים מיותרים ויגרום לעבודה להיות יותר
חלקה ומסודרת.

שיתוף:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

היי נעים להכיר, יוליה. 
אני אבנה עבורך אתר שיספר את הסיפור של העסק וימשוך אליך את הלקוחות המתאימים.

Subscribe

מידע שווה וטיפים בבניית אתרים
 בלחיצת כפתור!

עוד פוסטים שווים על בניית אתרים..

להתחיל פרויקט יחד!

טיפה פרטים, ואחזור אליך הכי מהר שאוכל.

Freestyle

ליווי אישי 1X1

רוצה לקבל הצעת מחיר? ניתן להשאיר פרטים כאן ותכף נדבר. 

Slowtravellers

Julia & Gideon - Experience Creators

Home Decor

home decor | style & more

Caramel studio

מקרמה | סריגה & ועוד

Andriana studio

צילום & ועוד

Face care by grace

טיפול פנים | טיפול בפיגמנטציה

Create with me

web design | ux & ui

Painting by Luna

קאנבס | פוסטרים | סטילס

Web design by Julia

בנייה ועיצוב אתרים | חנויות | דפי נחיתה

Ecard

חינם: תבנית של כרטיס ביקור דיגיטלי

לאחר השארת פרטים, אני מעבירה אותך לקישור בו ניתן להוריד את הקובץ!

Email Signature

חינם: חתימה מעוצבת ומקצועית
בפיגמה למייל

לאחר השארת פרטים, אני מעבירה אותך לקישור בו ניתן להוריד את הקובץ!

Checklist

חינם: צ׳קליסט לדף נחיתה
מצליח!

לאחר השארת פרטים, אני מעבירה אותך לקישור בו ניתן להוריד את הקובץ!

תודה, קיבלתי. שיהיה לך יום קסום

נצא לדרך?

טיפה פרטים, ונחזור אליך
הכי מהר שנוכל..

נצא לדרך?