נתחיל מזה שבריף הוא מסמך שמתאר בתוכו אודות העסק, אודות הפרויקט, המטרות של הפרויקט, קהל היעד, מתחרים,
ועוד הרבה אלמנטים תלוי מה חשוב לאותו העסק.
ישנה חשיבות רבה בהכנת בריף מפני שבלעדיו אנחנו רק מהמרים איך העיצוב צריך להיות, או איזה אלמנטים חשוב להוסיף באתר.
בעזרת בריף אנחנו מכירים את הסיפור של העסק ואת הרצונות שלו – מה שזה אומר בריף עוזר לנו לעבוד בצורה נכונה
ומסודרת ובכך לספק את התוצר הסופי שממנו הלקוח שלנו יהיה מרוצה.
אז מבחינתי הדרך הכי נכונה לעבוד היא כזו:
ליד מגיע אליי > אני שואלת אותו מה הוא בדיוק צריך ואיך אני יכולה לעזור לו > שליחת הצעת מחיר >
לאחר אישור הצעת מחיר > אפיון מורחב בו אני שואלת את השאלות שיעזרו לי להשיג את המטרות של הלקוח שלי>
ורק לאחר מכן תחילת בניית אתר על פי האפיון.
למה כל כך חשוב להתעכב על כתיבת בריף?
מאוד פשוט, לפעמים מהמידע הראשוני שאנחנו מקבלים מהלקוח שלנו נוכל להבין בכללי מה הוא צריך
או איזה אפילו אתרים הוא אהב, אבל הבריף עצמו יעזור לך לאפיין את הצרכים שלו ברמה של הבנה מה הוא מצפה לקבל
איזה סגנון עיצוב, מה צריך לבוא לפני מה מבחינת המבנה – אני ממליצה לעשות את הבריף בשיחת זום כי ככה
גם כן מה הוא בדיוק אהב.
איך כותבים בריף? (מצרפת כאן כמה משאלות הכי חשובות שאני שואלת)
תמיד כשאני מתחילה לכתוב את הבריף של האתר עם הלקוח, אני מבקשת ממנו לספר לי על העסק שלו.
השאלה השנייה שלי נוגעת לקהל היעד, חשוב לי להבין למי הוא פונה לדור הצעיר? מבוגר?
מה הגילאים? נשים או גברים? מה תחומי העניין שלהם? כל אלו נותנים לי להבין איך לעצב את האתר
בצורה כזו שיפנה בצורה מדויקת לקהל היעד שאותו העסק מכוון אליו.
ככל שאבין את המטרה של האתר יותר ככה אוכל להכווין את האתר לשרת את מטרתו.
בלי שום תזרים נכון שמוביל את הליד להשאיר פרטים או לעשות פעולה כלשהי באתר.
אבל לא מספיק רק להבין איזה אתרים הם אהבו אלא ממש לשאול אותם "מה בדיוק אהבת" –
זו היא שאלה נוספת שחשוב לי לשאול : האם להוסיף מסלקה, משלוחים, טופס צור קשר, וואטספ צף?
או להוסיף בדף מוצר שדות מיוחדים? קטגוריות מיוחדות – חשוב לי לתת ללקוח שלי להדגיש
מה הצורך שלו – כי בסופו של הדבר האתר מבחינתי צריך לחסוך זמן לבעל העסק.
אני תמיד אוהבת לעצב את האתר על פי הלוגו – מבחינת הצבעים ומבחינת הסגנון.
לפעמים קורה שאני אומרת ללקוח שהלוגו שלו לא מספיק טוב והוא צריך רענון ובמקרה הזה
נחדש את הלוגו על פי הערכים של הבריף.
חלק 1: בחלק העליון יהיה באנר מתחלף
חלק 4: לקוחות מספרים