אני יכולה להעיד על עצמי שאני מאוד אוהבת אתרים אסתטיים, בשבילי אתר יפה הוא לא בהכרח אתר שיש בו הרבה אנימציה או פיצ'רים – אלא דווקא שהעיצוב שלו הוא מינימסליטי, נעים וברור.
על פי התהליך הזה אני עובדת כבר תקופה והוא עוזר לי לבנות אתרים מדויקים ללקוחות שלי.
הנה התהליך:
- אפיון אתר
אפיון אתר נועד להבין מספר אלמנטים חשובים שכדאי לשאול את הלקוח.
1. במה העסק עוסק? מה השירותים, מוצרים.
2. למי האתר מיועד? מי קהל היעד של האתר.
3. מה המטרה של האתר? האם אתר הוא מכירתי? אינפורמטיבי?
4. מה הסגנון העיצובי ומה הדגשים שחשובים ללקוח.
5. מבחינה טכנית אילו אלמנטים חייבים להיות באתר? סליקה, משלוחים וכו'.
4. איזה אתרים לקוח מאוד אהב ואפשר לקחת מהם השראה? והכי חשוב, מה הוא אהב באתרים האלו?
5. מי המתחרים ? האם האתר שלהם מעולה? או שהוא גרוע וצריך לעצב שונה ממתחרים? - הצעת מחיר
בהצעת מחיר נציג גם את האפיון, משך זמן הפרויקט יקח, מחיר סופי, מה כלול, מה לא כלול. - תוכנית עבודה
בתוכנית העבודה נציג – את הסקיצה של האתר, איך הוא יראה, מה הם השלבים וכמה זמן כל שלב יקח.
בגדול מפת האתר איך זה יראה.השרטוט הזה גם אם הוא קורה בוורד או בדף, זה הוא שלב הכרחי על מנת להגדיר את מפת האתר- כי בצורה כזו יש לנו סקיצה וסדר מה ההיררכיה בעמודים, מה צריך להיות בכל עמוד ומה ה-FLOW. - עיצוב
בשלב הזה נוכל להחליט האם אנחנו מעצבים את הסקיצה קודם כל בקובץ XD או שניגשנים לבנות את האתר ישר על וורדפרס. חשוב להבין במידה ובוחרים לעשות סקיצה קודם כל בXD המחיר גם יהיה בהתאם, וזה מאריך את סיום הפרויקט.
היתרון של XD: ניתן לראות את האתר איך הוא יראה לפני הבנייה שלו
החסרון : מאריך את הזמן של בניית אתר, אבל אם התשלום בהתאם אז לא אמורה להיות בעיה. - פיתוח
בפיתוח אתר אנחנו נפתח את מה שבנינו כסקיצה בקובץ XD. במידה והלקוח בחר לבנות ישר על אלמנטור במקרה הזה מה שנעשה נתחיל עם דף הבית, נשלח ללקוח ואם הוא מאשר את הקו העיצוב נמשיך עם שאר העמודים.
- סיום גרסת דסקופ
- תיקונים
במידה ויש תיקונים של גרסת מחשב, נעשה את התיקונים על פי בקשת הלקוח ולאחר מכן ניגש לעשות התאמה למובייל. - סיום גרסת מובייל
- תיקונים
בשלב הזה שוב נעבור על התיקונים של הלקוח על מנת להבין מה לא עובד או צריך לשפר ולשנות בגרסת מובייל. - חיבור לדומיין + שטח אחסון
- הדרכה
כאן נעשה הדרכה קצרה ללקוח שיכולה לקחת בין חצי שעה לשעה. בהדרכה נסביר ללקוח איך לתפעל את האתר: הכנסת פוסטים, מדיה, עדכון מוצרים.
זה הוא תהליך כללי שניסיתי להסביר כאן שכל לקוח עובר אצלי מרגע קבלת שיחה עד לרגע בו האתר שלו מוכן! 🙂