כאשר לקוחות מגיעים ואומרים לי "אני רוצה לבנות אתר, כמה זה עולה?" – אני יכולה לתת מחיר ובואי נתחיל. אבל, זה ממש לא עובד ככה. ישנם מספר דברים שחשוב לי להבין בתור בונה אתרים שהלקוח לפעמים לא בהכרח יודע אותם, או יודע איך להסביר אותם בפשטות.
שאלות שחשוב לשאול
במה העסק שלך עוסק ומי קהל היעד שלך?
קודם כל ללמוד על העסק, להבין מה שירותים של העסק במה הוא עוסק, מה החזון? לאחר מכן להבין מיהו קהל היעד.
עבור מי האתר נועד עוזר לי להכיר את קהל היעד מבחינת איך הוא חושב, מה הצרכים שלו, איך העיצוב צריך להיראות- פשוט ? טכנולוגי? דור מבוגר/דור צעיר? זה אחד הדברים החשובים.
מה מטרת האתר שלך?
אוקיי הבנתי על מה העסק, הבנתי מי קהל היעד שזה שלב ראשון ועכשיו הגיע הזמן להבין איזה פעולות את רוצה שאותו קהל היעד יעשה באתר שלך. האם הם צריכים לבצע רכישה באתר? האם הם צריכים להשאיר פרטים? או שזה בכלל אתר אינפורמטיבי?
כל זה יעזור לבונה אתרים לבנות תזרים הגיוני ומכוון.
מה התקציב שלך לאתר
אני לגמרי מבינה לקוחות שמגיעים אליי עם תקציב שהם החליטו עליו מראש- זה יפה ונחמד אבל יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון חוץ מהחלק של בניית האתר. לבנות אתר זה לא "לבנות אתר וזהו" זה כרוך בשיחת אפיון, ליווי, תמיכה, זמינות במהלך ולאחר סיום הפרויקט. ולא רק – איזה סוג אתר? התאמה אישית או מתבנית? כל הפרמטרים האלו משפיעים על הצעת מחיר.
המלצה שלי לפני שמגיעים עם תקציב לעשות סקר שוק לפחות בין 5 – 10 בוני אתרים כדי לראות מה המחירים בשוק.
האם יש לך נכונות לנהל את האתר או לקחת איש מקצוע?
אני לא מתייחסת לדפי נחיתה אלא לאתרי תדמית או חנויות. לבנות אתר בפעם אחת זה נחמד, אבל המוצרים בו צריכים להתחדש כל הזמן, תכנים לבלוג, קטלוג וכל מה שרלוונטי שוב תלוי בעסק ובמטרת האתר.
האם יש לך נכונות לשווק את האתר?
אהיה כנה ואומר- אני תמיד אומרת ללקוחות שלי שהאתר לא שווה כלום בלי שיווק.
אוקיי בניתי לך אתר מהמם מושך – אבל אף אחד לא יודע עליו אם לא תשווקי אותו, ולכן רגע לפני שאת מחליטה לבנות אתר את צריכה לקחת בחשבון שאת גם צריכה מישהו או את בעצמך לשווק אותו.
אחרי שתעני על השאלות האלו תוכלי להגיע מוכנה לשיחת שלך עם בונה אתרים או לחילופין בונה אתרים ידע מה לשאול אותך 🙂